Modificari ATV - UTV
🔧 Modificări software posibile la ATV / UTV1. ECU Remap / Tuning Stage 1 / Stage 2Ce este?Modificarea hărților de injecție și avans pentru:
Cuplu crescut (mai ales în low-end)
Răspuns mai rapid la accelerație
Eliminare "lag" sau întârziere din pedala de accelerație
Rezultate:
+10-20% putere
Accelerare îmbunătățită
Ideal pentru trasee off-road, remorcare sau competiții
2. Limitator turație OFF / RPM raiseCe este?Creșterea limitei de turație sau eliminarea totală a limitatorului impus din fabrică. Se folosește mai ales:
La curse
La ATV-uri sport
La ATV-uri care au upgrade mecanic (ex. evacuare, admisie)
3. Viteză maximă OFFCe este?Majoritatea ATV-urilor sunt limitate la viteză (ex. 60–80 km/h la CF Moto, Polaris etc.). Acest limitator poate fi dezactivat complet.
4. Throttle mapping / Pedal responseCe este?Optimizarea răspunsului accelerației (prin cablu electronic, ride-by-wire). Se reduce întârzierea și se face mai agresiv sau mai progresiv, în funcție de dorință.
5. Lambda OFF / O2 deleteCe este?Dezactivarea sondei lambda, mai ales dacă ATV-ul are evacuare modificată (fără catalizator). Evită erori și optimizează amestecul aer-combustibil.
6. Evacuare sport / Decat + SoftCe este?La ATV-urile cu tobe aftermarket sau evacuare completă (Big Gun, HMF, etc.), se modifică softul pentru:
Performanță optimă
Eliminarea erorilor lambda sau check engine
Rulare corectă fără catalizator
7. Cooling Fan ON earlier (temperatură scăzută)Ce este?Activarea ventilatorului de răcire la temperatură mai mică (ex. 85°C în loc de 100°C), pentru:
Răcire mai eficientă
Prevenirea supraîncălzirii în trasee lente sau off-road extrem
8. DTC OFF (ștergere erori)Ce este?Se pot dezactiva erori software cauzate de:
Senzori scoși sau înlocuiți
Modificări mecanice
Probleme care nu afectează real funcționarea
9. Radiator Fan ON / OFF control personalizatUnii utilizatori vor control manual al ventilatorului – se poate implementa în funcție de ATV.
✅ Mărci populare pentru tuning ATV:🔹 Can-Am (BRP)Outlander, Renegade, Maverick X3
Foarte bune pentru tuning, ECU ușor de accesat
🔹 PolarisSportsman, RZR, Ranger
Tuning prin ECU Bosch/Magneti Marelli
🔹 YamahaGrizzly, Raptor, YXZ, Kodiak
Tuning cu Power Commander sau flash direct
🔹 CF MotoCForce, ZForce, UForce
Necesită uneori soluții custom – dar se poate modifica softul!
🔹 Honda / Suzuki / KawasakiÎn general mai simple, dar se pot modifica unele modele EFI
🛠️ Unelte de tuning pentru ATV-uri:DynoJet Power Vision / Power Commander
Torque Link / EvoTech / Maptuner X (Can-Am)
ECUFlash tools (Pentru Bosch/Magneti Marelli)
Bench flashing (citire directă pe masă)
⚠️ Notă legală:Modificările de emisii (lambda OFF, decat) nu sunt legale pentru ATV-uri pe drum public
Sunt folosite în general pentru uz off-road, competiții sau în afara UE
Cuplu crescut (mai ales în low-end)
Răspuns mai rapid la accelerație
Eliminare "lag" sau întârziere din pedala de accelerație
Rezultate:
+10-20% putere
Accelerare îmbunătățită
Ideal pentru trasee off-road, remorcare sau competiții
2. Limitator turație OFF / RPM raiseCe este?Creșterea limitei de turație sau eliminarea totală a limitatorului impus din fabrică. Se folosește mai ales:
La curse
La ATV-uri sport
La ATV-uri care au upgrade mecanic (ex. evacuare, admisie)
3. Viteză maximă OFFCe este?Majoritatea ATV-urilor sunt limitate la viteză (ex. 60–80 km/h la CF Moto, Polaris etc.). Acest limitator poate fi dezactivat complet.
4. Throttle mapping / Pedal responseCe este?Optimizarea răspunsului accelerației (prin cablu electronic, ride-by-wire). Se reduce întârzierea și se face mai agresiv sau mai progresiv, în funcție de dorință.
5. Lambda OFF / O2 deleteCe este?Dezactivarea sondei lambda, mai ales dacă ATV-ul are evacuare modificată (fără catalizator). Evită erori și optimizează amestecul aer-combustibil.
6. Evacuare sport / Decat + SoftCe este?La ATV-urile cu tobe aftermarket sau evacuare completă (Big Gun, HMF, etc.), se modifică softul pentru:
Performanță optimă
Eliminarea erorilor lambda sau check engine
Rulare corectă fără catalizator
7. Cooling Fan ON earlier (temperatură scăzută)Ce este?Activarea ventilatorului de răcire la temperatură mai mică (ex. 85°C în loc de 100°C), pentru:
Răcire mai eficientă
Prevenirea supraîncălzirii în trasee lente sau off-road extrem
8. DTC OFF (ștergere erori)Ce este?Se pot dezactiva erori software cauzate de:
Senzori scoși sau înlocuiți
Modificări mecanice
Probleme care nu afectează real funcționarea
9. Radiator Fan ON / OFF control personalizatUnii utilizatori vor control manual al ventilatorului – se poate implementa în funcție de ATV.
✅ Mărci populare pentru tuning ATV:🔹 Can-Am (BRP)Outlander, Renegade, Maverick X3
Foarte bune pentru tuning, ECU ușor de accesat
🔹 PolarisSportsman, RZR, Ranger
Tuning prin ECU Bosch/Magneti Marelli
🔹 YamahaGrizzly, Raptor, YXZ, Kodiak
Tuning cu Power Commander sau flash direct
🔹 CF MotoCForce, ZForce, UForce
Necesită uneori soluții custom – dar se poate modifica softul!
🔹 Honda / Suzuki / KawasakiÎn general mai simple, dar se pot modifica unele modele EFI
🛠️ Unelte de tuning pentru ATV-uri:DynoJet Power Vision / Power Commander
Torque Link / EvoTech / Maptuner X (Can-Am)
ECUFlash tools (Pentru Bosch/Magneti Marelli)
Bench flashing (citire directă pe masă)
⚠️ Notă legală:Modificările de emisii (lambda OFF, decat) nu sunt legale pentru ATV-uri pe drum public
Sunt folosite în general pentru uz off-road, competiții sau în afara UE